קליניקה לקוסמטיקה – קל לפתוח, קשה להצליח! הרבה קוסמטיקאיות מגלות שהחלום על קליניקה מצליחה מתנפץ אל מול הקשיים העסקיים והתחרות. זה לא שהן לא קוסמטיקאיות מצוינות, פשוט מעולם לא לימדו אותן איך הופכים כישרון לעסק מצליח.

 

ענף הקוסמטיקה נחשב תחום בסיכון גבוה. בעיקר בגלל שרף הכניסה לא גבוה והתחרות עזה –  כמה חודשי לימודים, חדר צדדי בבית והשקעה ראשונית לא גדולה, ויש לך קליניקה. מכאן הדרך להישרדות כלכלית קצרה מאוד. מרבית הקוסמטיקאיות מגלות מהר מאוד שכישרון לבד לא מביא רווחה כלכלית. צריך שיווק, פרסום, מוצרי מדף, הכשרות מקצועיות, טיפולים חדישים וזה גוזל זמן וכסף, ומשניהם אין בשפע – כך מתחיל מעגל מייאש.

האם קליניקה מצליחה זה עניין של מזל? פרוטקציה? כוחות על? לא, לא ולא!

הכירי את עולם הקוסמטיקה מהעיניים של הלקוחות, הביני מה נדרש כדי להצליח ומכאן הכישרון שלך כבר יעשה את העבודה. אם את מוכנה לעבור לקבוצה של הקוסמטיקאיות המצליחות המשיכי לקרוא…

אין נתונים רשמיים למספר הקוסמטיקאיות הפועלות בישראל אך ההערכות מדברות על 6,000-10,000 קוסמטיקאיות. בפועל, רבות מן הקוסמטיקאיות מיישמות בעבודתן דברים בסיסיים שלמדו, ואינן ממשיכות להתמקצע בתחום ולמנף את העסק שלהן לעסק שמתאים לעידן שלנו. הטיפולים הקונבנציונליים כמו טיפולי פנים סטנדרטיים, איפור והסרת שיער, הם מרבית השירותים שהקוסמטיקאיות מציעות. הלקוחות היום נחשפות למגוון הטיפולים החדשים והפתרונות שנכנסים לשוק והן רוצות להתנסות בהם. קוסמטיקאית שלא עוברת הכשרות על כל מה שטרנדי וחדש עלולה מהר מאוד למצוא את עצמה במצב רע בו היא לא מביאה לקוחות חדשות או במצב גרוע בו הלקוחות הקיימות נוטשות.

 

מה את יכולה לעשות כדי שזה לא יקרה לך

כדי שזה לא יקרה נדרשת התפתחות מקצועית מתמדת לצד יזמה שיווקית ומיתוג של העסק. קוסמטיקאיות שאינן "רודפות" אחר הדברים שחמים בשוק, אינן מעודכנות בטרנדים עכשוויים ואינן משתתפות בהדרכות מקצועיות והדרכות שיווקיות יהיו בבעיה!

התפתחות וצמיחה מתמדת

אם את בין הקוסמטיקאיות "שקופאות על השמרים" כדאי שתתעוררי! העולם משתנה, הקצב גובר ואת צריכה להדביק אותו! ישנן כמה דרכים, חלקן פשוטות למדי, ואחרות שידרשו ממך מאמץ יותר גדול, שיעזרו לך להדביק את הקצב. קוסמטיקאיות רבות הבינו שחוויית הטיפול היא הרבה מעבר לטיפול פנים. כיום ידוע למשל שמוצרים משלימים מגדילים את ההכנסה באופן משמעותי, שהדרכות וסדנאות שמכשירות קוסמטיקאיות כיצד להשתמש במוצרים חדשים, ועוזרות להן להגדיל את ארגז הכלים הם בגדר חובה!

 

שיווק וטכנולוגיה

תחום נוסף שהוא בגדר חובה כדי להצליח הוא השיווק הדיגיטלי. נשים רבות מחפשות המלצות – גם מפה לאוזן אבל גם דרך הפייסבוק בפרט והאינטרנט בכלל. עבור רבות מהקוסמטיקאיות תחום המדיה הדיגיטלית הוא בגדר שפה זרה, מה שגורם להן להירתע מהתחום ולהעדיף שלא להתעסק אתו. כך, הן מוצאות את עצמן מחוץ לתמונה ומפספסות הזדמנויות רבות לאין שיעור. ולא, תחזוקת דף פרטי עם תמונות חובבניות זה לא נקרא לשווק בפייסבוק. זה דורש תוכנית כוללת עם עדכונים קבועים, הודעות ללקוחות על מבצעים ושפה ויזואלית שתעשה ללקוחות חשק להגיע לטיפול.

כיוון שפעמים רבות היכרות עם התחומים שהזכרנו, ומגוון היכולות המקצועיות אינם נמצאים בסל הכלים של הקוסמטיקאיות, רבות מהקוסמטיקאיות העצמאיות נעזרות בחברות שמציעות ליווי מקצועי ועזרה במיתוג ובשיווק. חברות שמתמקצעות בתחום הקוסמטיקה בשילוב תחום של שיווק ומכירה, ובעזרת הדרכות וסדנאות בתחום, מצליחות למנף את העסק שלהן.

 

הגדלת הסל הממוצע של הלקוח

בכל עסק יש מספר זהב – ההכנסה הממוצעת מלקוח בודד. במספר הזה באים לידי ביטוי כל מאמצי השיווק והפרסום. כל עסק מצליח יודע שהגדלת הסל הממוצע זה כמו כסף שצומח על העצים – צריך רק לקטוף אותו. איך עושים את זה בקליניקה? מוצרי מדף! הלקוחות צמאות למוצרים שממשיכים לשפר ולשמר את הטיפול גם בבית. זה מתבקש וכל קליניקה מצליחה דואגת לתחזק מלאי מגוון ואיכותי של מוצרים משלימים.